Nuci, alune, seminte

Nucile de toate felurile, alunele, semintele sunt superalimente foarte sanatoase si recomandate in dieta zilnica a fiecaruia dintre noi, dar si in diete care urmaresc reducerea greutatii si cele pentru o alimentatie sanatoasa.

Nuci, alune, seminte

Fie ca ne referim la nuci, arahide, alune de padure, nuci de macadamia, caju, seminte de floarea soarelui, samburi de caise, fistic, migdale, seminte de dovleac, nuci pecan, toate sunt foarte recomandate crude, in cantitati de 50-70 de gr, consumate de cateva ori pe saptamana in mix-uri cat mai variate.

Aceste alimente reduc risul de boli cardiovasculare, mentin sanatatea pielii si a articulatiilor, reduc colesterolul si riscul de cancer.

Sunt usor piperate la pret, dar daca le cumparati in cantitati mari pot fi chiar convenabile.

Acestea pot fi mancate pe tot parcursul zilei, la micul dejun in combinatie cu cereale si iaurt, ca snack-uri intre mese, fiind foarte usor de transportat si pastrat, dar si in combinatie cu branzeturi,  in preparate culinare si de cofetarie/patiserie.

Sunt alimentele perfecte pentru vegetarieni si vegani deoarece sunt satioase si bogate in fibre.

Nuci, alune, seminte

Va voi vorbi in continuare despre cateva dintre aceste delicioase alimente:

Alunele:

  • “Alunele” asa cum le numim generic sunt de fapt arahide. Arahidele sunt fructele alunului de pamanat. Aceste arahide sunt leguminoase care cresc sub pamant. Se comercializeaza crude, sarate, prajite sau in coaja. Din aceste arahide se prepara untul de arahide.
  • Desi varianta sarata si prajita a alunelor-arahide este mult mai gustoasa si merge de minune ca snack sarat, varianta cruda este mult mai sanatoasa. Arahidele sunt bogate in substante nutritive precum vitamina B3, acid folic, grasimi monosaturate, antioxidanti, vitamina E si multe altele.
  • Consumul lor regulat in cantitati mici scade riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, previn aparitia cancerului si sunt bogate in fibre. Uleiul de arahide reduce colesterolul rau.

Migdalele:

  • Migdalele au o densitate mare de nutrienti, sunt pline de proteine, grasimi sanatoase, sunt recunoscute pentru proprietatile lor antioxidante, bogate in vitamina E, fibre, lipide.
  • Ca o curiozitate am citit ca migdalele erau adaugate in preparate de catre bucatarii familiilor regale pentru a ajuta la digerarea mai usoara a preparatelor. De asemenea erau folosite in Egiptul Antic pentru utilizarile lor in frumusete si sanatate. Astazi migdalele se folosesc in gastronomie, cure de slabire, terapii naturiste, cosmetica si tratamente de infrumusetare.
  • Uleiul de migdale presat la rece este ideal pentru pielea uscata, rasfatarea parului si a tenului, si in gastronomie pentru reducerea  colesterolului.

Fisticul:

  • Fisticul este un arbust specific zonei asiatice, dar si sudului Europei care face fructe cu sambure. Apartine aceleiasi familii ca si nucul. Fructele de fistic cresc in ciorchini asemenea strugurilor.
  • Fisticul este o importanta sursa de fosfor, are un continut mare de fibre alimentare, vitamine (A, B, B1, B6, B9 si E) si minerale (calciu, zinc, seleniu, cupru, mangan, potasiu, fier).
  • Consumul de fistic ajuta la prevenirea bolilor cardiovasculare, previne imbatranirea, contribuie la regenerarea celulara si are efecte anti stres.
  • In principiu, conform specialistilor, 100 de gr de fistic consumate zilnic timp de o luna poate reduce colesterolul cu pana la 30%. That’s a difference right?
  • Uleiul de fistic se foloseste in cosmetica pentru regenerarea pielii si imbunatatirea aspectului sau.

Nuci:

Nuci, alune, seminte

  • Nucul este un pom des intalnit la noi in tara iar fructele sale sunt foarte populare. Ca si restul suratelor ei, nuca are un continut important de magneziu, calciu, zinc, fier, seleniu, potasiu si fosfor. Consumul sau duce la scaderea colesterolului si a trigliceridelor.
  • Nucile se folosesc in preparate culinare diverse iar uleiul de nuci este folosit in gastronomie si cosmetica.
  • Au un continut mare de grasimi bune precum acizi grasi Omega 3 si Omega 9.
  • In bucataria autohtona se folosesc in cozonaci, placinte, coliva, mucenici si multe altele.

Nucile pecan:

  • Nucile pecan sunt rudele indepartate din America de Nord ale nucilor noastre. Aceste nuci pecan au un continut ridicat de zinc, vitamina B1, antioxidanti, minerale si vitamine esentiale pentru functionarea optima a organismului nostru.
  • Sunt fructe oleaginoase foarte bogate in lipide.
  • Se consuma ca atare sau in diferite preparate culinare si deserturi.

 

 

Ce parere ai despre aceasta reteta?
(6 votes, average: 4.33 out of 5)
Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *