Munca la curte si gradina, la fel de solicitanta ca o proba sportiva. Dar cum ne recuperam dupa efort?

Salutare tuturor! M-am gandit sa va scriu un articol in care sa va povestesc cum, uneori, primavara la tara, la mine in gospodarie, activitatile pot fi la fel de solicitante ca probele sportive. Pana la urma, cine are nevoie sa mearga la sala cand ai o curte si o gradina de ingrijit, nu-i asa?

Pentru ca sunt o persoana activa si imi place sa imi petrec timpul afara, in fiecare primavara imi vin automat idei noi de proiecte pentru curtea noastra. Uneori chiar si eu sunt epuizata de propriile mele idei si imi promit ca la anul stau potolita. Evident ca nu se intampla niciodata.

De exemplu, inca din februarie, pentru ca fost vremea frumoasa, am inceput sa construim solarul pentru rasaduri si legumele din vara. Anul trecut am facut un tunel de rasaduri din teava pvc, fier beton si folie de solar cu care am obtinut rasaduri mari si frumoase. Însă avea doar un metru inaltime, ceea ce a insemnat ca a trebuit sa ud si sa manevrez rasadurile folosind mersul piticului. Motiv pentru care acum am transformat tunelul de rasaduri intr-un solar de 2 m inaltime, asa ca imi este mult mai usor sa ma ocup de plantute.

Munca la curte si gradina, la fel de solicitanta ca o proba sportiva. Dar cum ne recuperam dupa efort?

Un alt proiect care s-a dovedit necesar a fost constructia unui nou cuibar pentru gaini. Aveam deja unul cu 6 locuri, dar am constatat ca este absolut insuficient pentru cele 60 de gaini pe care le avem noi. Ca atare, am petrecut vreo 3 zile construindu-le un nou cuibar dintr-un dulap vechi, osb, scanduri si altele. Partea cea mai dificila a fost conceperea unei scari care sa le permita accesul si care sa nu ocupe mult spatiu. Intr-un final am dovedit si provocarea asta.

Urmatorul proiect care se dovedeste necesar este constructia unei “aplecatori” asa cum ii spunem noi, o constructie cu 4 picioare si acoperis sub care gainile sa se fereasca de ploaie si sa aiba unde sa stea la umbra in zilele calduroase.

Si toate astea sunt doar la inceputul primaverii, vara inca nici nu a inceput si pun pariu ca o sa construim o multime de lucruri, mai ales acum ca petrecem mai mult timp acasa.

Berea si efortul fizic. Te ajuta sa iti revii mai repede?

Munca la curte si gradina, la fel de solicitanta ca o proba sportiva. Dar cum ne recuperam dupa efort?

Imi plac mult toate aceste activitati, dar ele sunt totodata epuizante. Asa ca se intampla destul de des ca la finalul unei astfel de zile pline de activitate fizica sa ne bucuram de un pahar de bere. Ei bine, nu mica mi-a fost mirarea cand am aflat ca un pahar de bere te face sa te simti mai bine nu doar prin gustul ei, ci si printr-o multime de alte proprietati benefice dupa ce faci un efort fizic mai sustinut.

Spre exemplu, s-a demonstrat ca berea consumata cu moderatie poate ajuta organismul să se adapteze mai repede în urma unui efort fizic precum 100 metri viteză. As putea spune ca activitatile mele cotidiene sunt cel putin la fel de solicitante precum o proba de 100 metri viteza 😊 Rezultatele apartin unui studiu realizat în anul 2019 sub egida Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție. Acelasi studiu spune si ca un consum moderat de bere poate favoriza hidratarea corporala, coeficientul de hidratare fiind mai ridicat chiar si dupa efort fizic. Cantitatea ridicata de apa din compozitia berii, de peste 90%, dar si vitaminele si mineralele pe care berea le contine (calciu, vitamine B9 – acid folic, B2, B3, B5, magneziu, sodiu, fier, potasiu) sunt responsabile pentru acest lucru.

Munca la curte si gradina, la fel de solicitanta ca o proba sportiva. Dar cum ne recuperam dupa efort?

Dar sa aflam mai intai ce inseamna un consum moderat de bere. Organizația Mondială a Sănătății definește consumul moderat de bere ca o cantitate de 660 ml/zi pentru bărbați și 330 ml/zi pentru femei, cu o concentrație de alcool de 5%. Acest consum moderat de bere impreuna cu o alimentatie echilibrata are efecte benefice asupra organismului prin creșterea indicelui de apă din organism, a masei musculare, dar și prin scăderea țesutului adipos. Asadar, putina atentie la caloriile consumate, iar cu tot efortul depus in gradina, pot sa beau si un pahar de bere fara sa-mi fac griji pentru silueta.

Studiul mai spune ca un consum moderat de bere poate conduce la o normalizare a forței musculare, ba chiar la o creștere de aproape 1% a masei musculare. De asta sigur avem nevoie 😊 Asa ca persoanele care practică sport la nivel de amator nu ar trebui să se îngrijoreze cu privire la pierderea masei musculare, atâta timp cât respectă recomandarea făcută de Organizația Mondială a Sănătății, și urmează o dietă echilibrată.

Mi s-a parut foarte interesant si benefic acest studiu, pentru ca berea este o bautura preferata de romani, cu un rol important in alimentatie prin frecventa de consum. Asa ca este important ca putem evalua prin studii de specialitate impactul pe care il poate avea asupra stilului nostru de viata. Stiati ca e fabricată din ingrediente exclusiv naturale (cereale, hamei și apă)?

In concluzie, daca alegeti sa consumati bere, asa cum o fac eu pentru a ma relaxa dupa o zi solicitanta, este important sa o faceti responsabil si cu moderatie.

Munca la curte si gradina, la fel de solicitanta ca o proba sportiva. Dar cum ne recuperam dupa efort?

Maine revin la programul de construit prin curte, mai ales ca vremea este asa de frumoasa.

Spor la treaba tuturor!

***

Studiul „Influența consumului de bere asupra calităților motrice forță și viteză” a fost realizat de Conf. Univ. Dr. Mariana Rotariu și Asist. Univ. Drd. Cătălin Ionițe de la Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași și s-a derulat în perioada noiembrie 2018 – octombrie 2019. Eșantionul a inclus 50 de subiecți cu vârste între 20-35 de ani, sportivi amatori, cu o înălțime cuprinsă între 160-200 cm și o greutate între 50-123 kg. Măsurătorile au fost efectuate înainte de ingestia berii, dar și la o lună de consum zilnic, înainte și după o situație de efort fizic, cantitatea de bere consumată respectând limitele consumului moderat stabilite de Organizația Mondială a Sănătății: 330 ml bere/zi în cazul femeilor și 660 ml de bere/zi în cazul bărbaților.

Ce parere ai despre aceasta reteta?
(2 votes, average: 5.00 out of 5)
Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *